Zondag in de tuin


Vandaag heb ik de tuin eens even onder handen genomen. Het gras stond zo hoog, dat ik de hele tuin eerst met een schaar handmatig heb moeten knippen, voordat de grasmaaier weer honger had. Maar het was heerlijk weer, en het deerde niet echt hoelang het duurde. De lieveheerstbeesjes zijn blijkbaar zeer fan van hoog gras, want ik heb er zeker wel honderd gezien tijdens het knippen. Ik heb ze voor Sterre steeds in haar emmertje gedaan, waar ze net zo vrolijk weer uit wegvlogen of liepen. Maar de vangst was zo groot, dat als er 2 weg waren, ik er alweer 3 had gevonden.

----------------------
Gelijk alle planten weer even bijgewerkt, en veel water gegeven. We hebben nog wat druifjes en bosbessen gegeten van onze, eigen kleine beginnende trotse, planten in de tuin. Hopelijk volgend jaar iets meer oogst haha. Nog geen last gehad trouwens van vogels die de vruchtjes op hebben gegeten.

Sterre heeft geholpen en...ook stout gedaan, en de dingen in het honderd laten lopen. Maar goed.... dat zorgde slechts voor meer werk :-(
-----------------------

Er stond ook nog een lege bak in de tuin, waar door de regen water in was gekomen. Toen ik de bak wilde oppakken en leeggooien, zag ik ineens 3 zwarte kikkerkopjes boven water uitsteken. Ajjjj bah. Uiteindelijk, heb ik eerst de bak maar leeggeschept, waarna de kikkers ook het hazepad kozen. 
---------

1 kikker besloot echter een kijkje binnen in ons huis te gaan nemen. Dat vond ik een minder plan kan ik je zeggen. Na een geweldige kikkerjacht met een goed einde was ik echt moe. De kikker is trouwens levend weer buiten gezet. Hopelijk blijft hij daar nu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Zondag in de tuin"