Bedje maken voor Sterre




De afgelopen week heeft hier best wel gedraaid om een bedje voor Sterre. Daar loop ik al heel lang mee. Ik ben er eigenlijk al maanden mee bezig maar kwam niet tot een oplossing. Ik wil van een ledikantje eerst een peuterbedje. Dat stond al wel vrij snel vast. In een kamertje van 3x3 vind ik een eenpersoonsbed nogal wat ruimte innemen. Sterre heeft momenteel de grootste slaapkamer in het huis van 3 bij 5 meter, maar dat zal in het nieuwe huis niet meer lukken. Daar gaan we voor langere tijd wonen. Waar we nu wonen kon ik nog wel wat rommelen omdat ik wist dat het niet meer lang ging duren. In het nieuwe huis krijgt echter alles toch echt een vaste plek. Als ik Sterre dan weer de grootste kamer geef en vervolgens loop ik een man tegen het lijf zou dat erg zuur zijn om dan dingen aan te passen. Bovendien heb ik nu veel te weinig ruimte voor mijn eigen bed kast etc...wat allemaal wat groter is. Ik heb al verschillende plattegronden bekenen van huizen, maar 3x3 kan niet voor een 2 persoonsbed en kledingkast.


Dus haar kamer word kleiner dan ze gewend is. Ik heb een grote speelhoek zowiezo geplanned net zoals we dat nu hebben in de woonkamer.


Maar goed... een klein bedje geeft meer ruimte in haar kamer.


Ik heb wat rondgespeurd. Eerste is meestal ikea. Maar die hadden niet helemaal wat ik zocht. Andere winkels hadden dat soms meer...maar alle matrasmaten waren ook nog eens verschillend per winkel met peuterbedden.


Wat ik ongeveer ilde wist ik wel en dat is bovenstaand plaatje in peuterformaat met bedlade. Nu kan ik dat zelf wel maken natuurlijk.... ;-)...maar als alleenstaande moeder denk je ook...wanneer dan???? En waar. We hebben nu nog geen tuin om te zagen. Ik woon in een appartement. Het balkon is niet groot genoeg om te klussen en grenst in de voltallige lengte van 5 meter aan ...jawel...HAAR SLAAPKAMER!!


Ik kom dus normaal nooit meer aan dit soort klussen toe. Ik heb nu wel een prachtidee gemaakt voor een bedje in de style zoals het plaatje. Alleen de zijframes en hoofd en voeteind krijgen meer vorm. Niet zo recht. Ik heb al eerder een bed gemaakt, dus dat is niet het probleem. Ik heb zelfs het hout in de schuur. Maar nu nog even tijd vinden om echt te zagen boren en schroefboren. Dat soort herrie is niks vergeleken bij een naaimachine!!! Bovendien is het te gevaarlijk dat ze rondloopt terwijl ik bezig ben. Dus even kijken of het met een weekend opa en oma zal kunnen lukken...
Zagen schuren en lakken ineen dan he... Het moet wel gebruiksklaar zijn.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Bedje maken voor Sterre"

  1. Marloes says:
    9 februari 2009 om 02:18

    Wat een geweldig bedje zeg, ik weet zeker dat je er weer wat moois van gaat maken! Ik heb je foto bewaard, mijn babydochtertje wordt tenslotte ook steeds groter... Succes!